Wat neem jij mee naar strand/zwembad?

Laatst waren wij in het zwembad. Ik weet het, maar toch verbaas ik me erover wat mensen allemaal meenemen om te eten. Chips, stroopwafels, ingepakte koeken. Hele pakken drinken werden achterover geslagen. Patat, frikadellen, kroketten en af en toe is dat prima hoor, en uiteraard moet iedereen het zelf weten. Maar je ziet sommige mensen een hele dag alleen maar dat soort dingen eten en daarnaast liggen ze de hele dag op een handdoek of zitten ze in een stoeltje. Als je dit 3 of misschien wel 6 weken doet, dan is het heel moeilijk om na de vakantie weer gezond te gaan leven. Voordat je het weet komt de feestmaand er aan en dan denk je…. Ooh ik ga 1 januari wel beginnen met sporten en gezond eten. Ondertussen ben je heel wat kilo’s aangekomen.

Zoete drankjes lessen de dorst niet, water wel. Water komt in al je cellen, cellen hebben dit nodig omdat je veel zweet en dit moet dit weer aangevuld worden. Een glas frisdrank is prima om af te wisselen, maar een hele pak???
En ondanks dat mensen de hele dag door eten, zijn ze eigenlijk ondervoed. Ze komen allerlei vitamines en mineralen tekort. Daarnaast zorgt al dat suiker ervoor dat er vitaminen en mineralen aan je lichaam worden onttrokken om al dat suiker te verwerken! Dus het is dubbel, je krijgt weinig voedingstoffen binnen en de vele suiker die je binnenkrijgt zorgt ervoor dat de voedingstoffen die zijn opgeslagen aan je lichaam worden onttrokken. Wil je meer weten, kom dan eens naar een informatieavond. Binnenkort nieuwe data’s op mijn website.

Wat kan je meenemen voor een dagje weg?

– Fruit, er is nu ontzettend veel keus
– Noten, ook erg veel keus
– Gedroogd fruit
– Dadel noten balletjes
– Rijstwafels met kipfilet, kaas, avocado, zelfgemaakte tonijn/eier/kipsalade.
– Rauwkost
– Wraps of koude pannenkoeken, deze kan je heerlijk beleggen met kipfilet, avocado, komkommer, tomaat. Maak er een gezellige picknick van.

Mocht je het leuk vinden om te bakken:

– Bananenbrood of muffins, of met appel/rozijnen/kaneel
– Groente pannenkoeken

En eeeeuh een middagje vasten kan ook zeker geen kwaad! Is zelfs erg goed voor je. Maar blijf water drinken in deze warmte.
Na een dagje weg, heb je meestal geen zin om te koken en zeker niet met deze warmte, dus dan wordt het iets makkelijks, wat meestal ook niet voedzaam is. Zorg dat je de avond ervoor extra kookt, dan heb je ook wat makkelijks! Of koop een paar maaltijd salades en maak je eigen dressing erbij.

Ik heb heerlijk rondgekeken gisteren, maar ik heb ook fanatiek gespeeld met mijn dochter in het water! Even zitten is lekker, maar bewegen is beter! Na al dat gezond eten was dat ijsje die ik nam extra lekker!! Wat ik ook heb gezien is dat mensen niet eens meer genieten van al dat lekkers, het wordt aardig snel naar binnen gewerkt. Neem de tijd om te eten en te proeven en vooral te genieten. Ik kan heerlijk genieten van mijn dochter, die zit te genieten van een ijsje, of een dadel of druiven!

Maximale aanbevolen hoeveelheid suiker per dag is: 25 gram

Krentenbol 16 gram suiker.
Blikje cola 300 ml 30 gram suiker.
Snickers 25 gram suiker.
Dubbelfris 300 ml 15 gram suiker.
Banaan 12 gram suiker, maar in een banaan zitten vezels, vitaminen en mineralen, waardoor de suikers van een banaan beter verwerkt worden in je lichaam. Je bloedsuiker spiegel blijft beter in balans.

Dit zijn alleen de toegevoegde suikers, er zitten soms ook koolhydraten in, dat zijn ook suikers. Binnenkort een artikel over het verschil.
Kijk eens hoeveel suiker jij binnenkrijgt op een dag, of je kind. Het is vaak veel meer dan je denkt!

Wil je meer tips of adviezen, dan kan je gerust contact met me opnemen.

Vragen? Neem direct contact op! Offerte opvragen kan ook, via contactformulier of email. Liever bellen? 06 173 99 624.