Wil jij gezond oud worden zonder allerlei aandoeningen en een gezond gewicht?

De voeding die je eet kan een groot verschil maken tussen energie krijgen of juist inleveren, aankomen of afvallen, gezond zijn of ziek worden. Voeding heeft een grote invloed op hoe we ons voelen en gedragen. Lekker in je vel zitten en vooral een gezond gewicht behouden zijn dingen die veel mensen bezig houden. Toch weten de meeste mensen niet hoe ze dit op een simpele en gezonde manier moeten bereiken. Ik kan je hierbij helpen.

Wil jij gezond oud worden zonder allerlei aandoeningen en een

gezond gewicht?

De voeding die je eet kan een groot verschil maken tussen energie krijgen of juist inleveren, aankomen of afvallen. Voeding heeft een grote invloed op hoe we ons voelen en gedragen. Lekker in je vel zitten en vooral een gezond gewicht behouden zijn dingen die veel mensen bezig houden. Toch weten de meeste mensen niet hoe ze dit op een simpele en gezonde manier moeten bereiken. Ik kan je hierbij helpen.

Herken jij jezelf in onderstaande kenmerken?

Afvallen en weer aankomen

Heb jij al meerdere diëten gedaan en val je steeds weer terug? Vind je het lastig om een balans te vinden? Ik kan je hiermee helpen en begeleiden.

Lastig om gezonder te gaan eten

Wat is nou eigenlijk gezond? Tegenwoordig zie je door de bomen het bos niet meer. Wij gaan samen kijken wat gezond is voor jou!

Vaak trek in zoet

Dit betekent dat je bloedsuikerspiegel niet in balans is. Deze gaan wij in balans brengen, zodat je niet de hele dag trek hebt in snacks en zoet en hierdoor aankomt in gewicht.

Vage klachten

Vermoeidheid, hoofdpijn, buikpijn en niet lekker in je vel. Je bent al vaker bij de huisarts geweest maar er is niks aan de hand. Je begint aan jezelf te twijfelen!

Geen energie

Stress, schommelende bloedsuikerspiegel, te veel eetmomenten dragen allemaal bij aan je energietekort.

Bloedsuikerschommelingen

Ervaar je vaak een dip na het eten? Word je vaak moe na een maaltijd, dat betekent dat je bloedsuikerspiegel uit balans is.

Hormonale klachten

Eetbuien, buikkrampen, hoofdpijn, opvliegers, slecht slapen, slechte concentratie, allemaal symptomen dat je hormonen niet in balans zijn! Middels voeding kan je dit aanpakken.

Depressieve gevoelens

Veel mensen beseffen niet dat voeding ook effect heeft op hun gemoedstoestand. Serotonine wordt in de darmen aangemaakt, dit je ons gelukshormoon!

Toen je jong was had je nergens last van, nu blijf je niet op gewicht, heb je vaak hoofdpijn en geen energie. Dat hoort erbij denk je, je wordt een dagje ouder…. maar dat hoeft niet! Met een aantal simpele aanpassing kan ook jij je beter voelen!

Je wordt niet gezond door af te vallen,

je valt af door gezond te worden

Bekijk hier een overzicht van mijn diensten!

Individuele coaching

Tijdens een intake bespreken we jouw doelen en eventuele klachten. Je krijgt advies op maat. Eventueel doen we een hormonale anamnese en of een EMB bloedtest zodat je concreet een de slag kan met eventuele vitamine tekorten.

 

 

Online programma’s

Wil je zelf aan de slag dan is dat mogelijk via mijn Gezond Advies Programma of Mijn Moves Methode. De Moves Methode is deels met één-op-ééncoaching.

 

 

 

Voedingsadvies bedrijven

Een groot deel van ons leven brengen wij op het werk door. Daarom is het belangrijk dat er aandacht is voor vitaliteit en gezondheid op het werk. Graag maak ik uw medewerkers bewust van hun dagelijkse keuzes en de invloed daarop op hun gezondheid.

 

Over mij en mijn verhaal

Ik dacht altijd dat ik gezond bezig was

Ik had vroeger vaak hoofdpijn tot migraine aan toe, buikpijn (pds), overgewicht en vaak vermoeid. In de avond lag ik na het eten doodmoe op de bank, geen enkele puf meer. Eigenlijk dacht ik op een gegeven moment dat het normaal was. Ik at best gezond, DACHT IK!  Een vruchtensap, veel fruit, boterham met kaas of ander beleg in de middag. In de avond pasta of rijst met wat vlees en groente.

Best gezond toch?

Totdat ik zwangerschapsdiabetes kreeg, toen zag ik op de bloedsuikermeter wat alle fruit(sappen) en brood met me deden. Hierdoor kwam ik erachter dat ik echt niet zo gezond bezig was en eigenlijk ook wel bijna 10 kilo te zwaar was (ongeacht mijn zwangerschap).

Daarna ben ik me gaan verdiepen in voeding en lichaam. Een wereld ging voor me open!
Ik ben nu bijna 50 jaar en voel me energieker dan ooit!

Plan een gratis kennismakingsgesprek

Wil je eerst eens kijken of ik wat voor je kan betekenen, plan gerust een gesprek in om kennis te maken.

In de praktijk is gebleken dat het moeilijk is om jezelf te coachen. Met mijn hulp als voedingsdeskundige is resultaat zeker haalbaar. Persoonlijke aandacht is zeer belangrijk, omdat iedereen anders is en begeleiding nodig heeft op verschillende “punten”.

Ik beloof jou dat je elke keer geïnspireerd naar huis gaat, je lichaam beter leert te begrijpen en jouw voedingspatroon en leefwijze hierop zelf kunt aanpassen. Je krijgt meer energie en je lichaam gaat beter functioneren. En waar er sprake was van overgewicht, ga je gewicht verliezen.

Gezonde challenges: doe jij mee?

Waarom ontbijten met groenten?

Het ontbijt zet de toon voor de rest van de dag!

Start jij de dag met teveel koolhydraten, dan blijf je de hele dag naar koolhydraten snakken.

Heb je geen idee wat je moet eten om de dag goed te starten? Vind je gezond eten te tijdrovend, ingewikkeld en demotiverend?

Kun jij wel wat hulp en inspiratie gebruiken om meer groente te eten. Dan hebben ik wat voor je…

Voedingsdeskundige of een diëtiste?

Een diëtiste volgt vaak het voedingscentrum en werkt samen met de huisarts. Waar ik in verschil met een diëtiste is dat ik niet het voedingscentrum blindelings volg, maar gericht ben op zo natuurlijk mogelijk eten. Ik zal nooit bewerkte voedingsmiddelen aanraden omdat ze ver van de natuur af staan. Bij het voedingscentrum vinden ze veel bewerkte voedingsmiddelen veilig. Ze zijn ook veilig alleen op de lange duur niet goed voor onze gezondheid.

Waar een diëtiste u voorschrijft bepaalde producten te eten, puur om af te vallen, omdat overgewicht nou eenmaal risico’s met zich mee brengt. Zal ik vooral natuurlijke en gezonde producten adviseren om u eerst gezond te krijgen zodat u blijvend en gezond afvalt.

Ervaringen van anderen

Huidproblemen opgelost

Esma heeft mij ontzettend goed ondersteund en geholpen in mijn zoektocht naar de oorzaak van mijn huidproblemen. Bij dermatologen kwam ik niet meer verder. En ik wist zelf niet meer waar ik het moest zoeken. Maar door het bijhouden van een voedingsdagboek en het schrappen van enkele voedingsmiddelen die volgens Esma een trigger konden zijn, ben ik er uiteindelijk achter gekomen wat voor voedingsmiddelen niet goed voor mij waren. Met als resultaat dat ik van mijn huidklachten af ben! Het was een gevolg van een slechte spijsvertering, en door tijdelijk bepaalde dingen niet te eten, kon mijn lichaam herstellen en verdwenen mijn problemen. Ondertussen kan ik ook alles weer eten overigens!
Esma heeft ontzettend veel kennis in huis, kan alles heel duidelijk en begrijpelijk uitleggen en geeft gezonde alternatieven als je bepaalde dingen beter even niet kunt eten. Heel fijn als iemand je zo gericht kan helpen bij zo’n specifiek probleem.

Lilian de Vos

Ik ben inmiddels ook wat kilo’s kwijt

Op een eenvoudige wijze toonde Esma mij aan dat met wat aanpassingen in mijn eetpatroon je gezonder kunt eten.
De tips die ze je meegeeft zijn praktisch en makkelijk in praktijk te brengen. Het is in deze tijd niet eenvoudig met alle adviezen die overal in bladen zijn en niet altijd eensluidend, je weg te vinden in de aankoop van gezonde voeding. Achtergrond informatie over koolhydraten, eiwitten, vetten, zout, gebrande of ongebrande noten, honing wel of niet verhit, vezels, zuur-base etc. leveren informatie waardoor je voor jezelf betere en gezondere beslissingen kunt maken. Na het traject ben ik ben ik op dezelfde wijze doorgegaan, ik doe bewust boodschappen, ben bewuster met voeding bezig en ik ben inmiddels ook wat kilo’s kwijt.
Bedankt voor je adviezen Esma

Anneke Algra

Ik voel me fitter, heb een betere stoelgang, helemaal geen buikpijn meer

Het traject bij Esma als lifestyle coach heb ik als zeer waardevol ervaren.

Het is een verbreding van je kennis in voedingsproducten, een verdieping in inzicht m.b.t. je  gezondheid en een bewustwording van het wat en de hoeveelheid voedsel inname.

Blijvend is nu de variatie in ontbijten welke ik nu nuttig. En tijdens de lunch neem ik alvast wat groente zodat het streef aantal gram per dag makkelijker gehaald wordt. Het is heel leuk om zo afwisselend te eten. Ik ben in winkels geweest waar ik nooit eerder geweest was. Ik heb ingrediënten, fruit en zaden gegeten waar ik nog niet eerder van gehoord had. We hebben samen ‘brood’ gebakken en ik heb kefir een tijdje geprobeerd! Alles voor de goede gezondheid!

Ook is de noodzaak tot bewegen me vanavond nogmaals pijnlijk duidelijk geworden, dit na het spannende weegschaal moment…..

Het bij houden van het schriftje, alles wat je eet of drinkt gedurende een paar dagen is een eye opener. Foute combinaties worden goed uitgelegd. Het is een traject waarbij er niet iemand tegenover je zit en zegt hoe het moet maar waarbij je samen op zoek gaat naar iets wat voor jou zal werken. Voorafgaande aan het traject stel je dan ook eerst een doel vast.

Mijn doel was, meer energie, minder buikklachten. Beiden doelen heb ik gehaald! Ik voel me fitter, heb een betere stoelgang, helemaal geen buikpijn meer maar besef dat het nog beter kan en dat het wel tijd kost. Maar ik ga er zeker mee door.

Buiten het feit dat het me veel kennis verschaft heeft, was het ook heel gezellig en prettig om oprechte interesse van je coach te zien in jou als persoon en in je wel en wee.

Yvonne van Dijk

Samenwerking met o.a.

Ontvang een gratis E-book met 15
gratis tips voor gezond brood beleg!

Downloaden

E-book-15-tips-gezond-broodbeleg-cover

Gratis kennis te maken met Esma?

Wil je eerst eens kijken of ik wat voor je kan betekenen, plan gerust een gesprek in om kennis te maken.

In de praktijk is gebleken dat het moeilijk is om jezelf te coachen. Met mijn hulp als voedingsdeskundige is resultaat zeker haalbaar. Persoonlijke aandacht is zeer belangrijk, omdat iedereen anders is en begeleiding nodig heeft op verschillende “punten”.